OTANIEMEN KALLONMALLAAJAT
HYVINVOINNIN VALTIATAR, NELLI LÄHTEENMÄKI
BILEJUNA POHJOISEEN
KUOKKAVIERAS PORVARIEN SAUNAILLASSA
Yllä on otsikoita Aino-lehdestä. Aino-lehti on Aalto-yliopiston ylioppilaskunnan oma lehti. Ainossa on paljon erilaisia juttuja. Usein kerrotaan jostain Aallon opiskelijasta tai ylioppilaskunnan tapahtumasta, jossa opiskelijat viettävät aikaansa. Aiheet ovat pintaliitoa. Pintaliito tarkoittaa, että asia ei ole vakavaa eikä ota kantaa.
Ylioppilaslehdet ovat tavallisesti hyvin kärkkäitä, eli ottavat herkästi kantaa asioihin. Esimerkiksi, jos jokin asia on lehden toimittajan mielestä väärin, hän kirjoittaa jutun, jossa hän sanoo asian olevan väärin. Aino ei tee näin. Aino kirjoittaa lähinnä mukavista tai etäisistä asioista. Kun Aino ottaa kantaa asioihin, ne esitetään usein jonkun haastateltavan mielipiteinä. Aino pelkää kannan ottamista.
Meidän mielestämme Ainon pitäisi ottaa enemmän kantaa. Vaikka jotkut olisivat eri mieltä asiasta kuin Ainon toimittajat, vakavistakin asioista voi kertoa mielipiteen.